(انتخابات مجلس هشتم 467)

مشروح مناظره میان اولیا و صدرالساداتی از نگاه برگزارکنندگان جلسه

 

یزدفردا :به همت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد دو نامزد راه يافته به مرحله دوم انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از شهرستانهاي يزد و صدوق شامگاه دوشنبه دوم ارديبهشت ماه امسال در نمازخانه پرديسه شرقي اين دانشگاه مناظره كردند. در اين مراسم كه با استقبال خوب دانشجويان و تعدادي از شهروندان يزدي مواجه شد، آقايان مهندس علي اكبر اوليا و حجه الاسلام و المسلمين سيدمهدي صدرالساداتي به تبيين ديدگاههاي خود در خصوص مسايل مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي پرداختند و به سوالات حاضران در زمينه هاي گوناگون پاسخ گفتند.مناظره را از دید افراد مختلف بر رسی نمودن شاید بهتر باشد تا با یک دید وعقیده یکی پیروز و رقیب را شکست خورده قلمداد نمائیم و در این راستا یزدفردا سعی خواهد نمود اخبار این رویداد تاثیر گذار را از دید رسانه های مختلف منتشر نماید امید است که کاربران محترم به آنچه که نیازشان است وآن چیزی نیست جز شناخت برسند انشالله .

مشروح کامل مناظره  به نقل از انجمن اسلامی دانشگاه یزد

001

 

 

 

 

 

 

 

جلسه مناظره انتخاباتي ميان مهندس علي اکبر اوليا و حجت الاسلام مهدي صدرالساداتي با

 حضور نزديک به 1000 تن از دانشجويان وشهروندان در نمازخانه پرديسه شرقي دانشگاه يزد برگزار شد، مشروح صحبت هاي رد و بدل شده در جلسه را به همراه عکس هايي از مراسم را در ادامه مطلب مي توانيد ببينيد.

 


در ابتداي جلسه به هر کدام از کانديداها 15 دقيقه فرصت داده شد تا به بيان صحبت هاي خويش بپردازند

.sadr

 

 

 
 
آقاي صدرالساداتي با قرائت دعاي فرج صحبت هاي خويش را آغاز کرد، سپس با بيان اينکه دانشگاه مکان دولتي است و در مکان هاي دولتي کانديداها حق تبليغ ندارند تاکيد کرد که وي به سوال هاي شخصي پاسخ نخواهد داد.
وي در ادامه با تشريح چگونگي شکل گيري نظام، انقلاب ما را انقلابي فرهنگي دانستند و تاکيد کردند که هدف نهضت امام اسلامي بود و جمهوري اسلامي هم بر شاخصه دين بنا شد، و در قانون اساسي نيز همه چيز بر مبناي دين است و حتي جاهايي حضور مردم مطرح مي شود در چارچوب دين است.وي افزود: انتظار مي رفت که در 30 سال اخير بتوانيم قوانين دين را پياده کنيم و لي به دليل ضعف ها و کم کاري ها اين امر محقق نشده است.
وي با تاکيد بر اينکه کار سياسي ما هم بر طبق وظيفه ديني ماست، افزود مجلس هشتم بايد قوانيني وضع کند، خالص تر و فراگيرتر بر اساس احکام اسلام که هم دنيا و رفاه مردم را تضمين کند و هم آخرت آن ها را.olia
 
 
مهندس اوليا:با تشکر از انجمن اسلامي براي برگزاري جلسه صحبت هاي خويش را آغاز کرد و افزود اين سبک برخورد با انتخابات و ايجاد محيطي براي گفت وگو سبک نوين و خوبي است و لازم است نقش دانشگاه ها در مسائل سياسي و اجتماعي بازشناسي شود و اميدواريم که دوستان دانشجو با پديده هاي اجتماعي به صورت فعال تري برخورد نمايند.وي در ادامه با اشاره به اين که در آخرين لحظات وارد صحنه انتخابات شدم و با مشورت با آقايان بي طرف، عارف وخاتمي تصميمم قطعي شد گفت گرچه ريسک بزرگي بود ولي براي گرفتن بهانه براي عدم مشارکت از سوي بعضي افراد به صورت فعال وارد عرصه انتخابات شدم.
وي با اشاره به عظمت انقلاب اسلامي تاکيد کرد هنر امام اين بود که ضمن اين که هدفش تحقق اهداف دين بود ولي اين حکومت را با راي مردم تشکيل داد.
و امام تاکيد داشتند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيش تر.
وي در ادامه افزود براي من و کساني که به ميثاق قانون اساسي پايبندند اين امر هميشه مهم است که حضور و مشارکت مردم گسترده باشد و اين طور نشود که مردم احساس کنند که حرف آن ها تاثيرگذار نيست. و بايد حقوق اقشار مختلف جامعه رعايت شود.
 
اولين سوال:چقدر دولت احمدي نژاد را در رابطه با تورم مقصر مي دانيد؟آيا درست است که دولت به جاي حل مشکلات آن ها را به گردن اين و آن بيندازد؟
صدرالساداتي:
گراني از مشکلاتي نيست که مخصوص اين برهه از زمان باشد و ضعف و قوت اقتصادي در گذشته هم بوده.
در فرمايشات مقام معظم رهبري در همين دانشگاه به کم نظير بودن دولت و حرکت هاي نوين آن اشاره شده بود و ضمناً تاکيد کردند که اين دولت هم بي ضعف نيست، همانطور که در دولت هاي قبل نيز شاهد تورم و در عين حال تلاش دولت ها بوده ايم.
تورمي که اعلام شده در اواخر سال گذشته حدود 22 درصد و در کل سال قبل حدود  18درصد بود و در اوائل کار دولت با تلاش دولت به 12 در صد هم رسيده بود.
در دولت قبل تورم تا 25 درصد هم آمد و در دولت قبل تر ميانگين تورم بالاي 25 درصد بود و حتي در يک سال به 49 درصد رسيد، در شرايط کنوني هم عوامل گوناگوني وجود دارند، يک بخش عملکرد دولت، بخشي از فشارهاي خارجي و نيز بخشي ناشي از سنگ اندازي هاي داخلي بوده است.
به هر حال ضعف هميشه هست و بايد آن را برطرف کرد.
اوليا:
30 سال از انقلاب گذشته و ما در اين 30 سال خيلي چيزها ياد گرفتيم.
در دولت خاتمي سند چشم انداز ترسيم شد، سپس بر اساس تجربه هاي قبلي و سند چشم انداز برنامه چهارم تدوين شد، برنامه اي که در آن پيش بيني شده بود تورم تک رقمي شود، در حالي که آقاي احمدي نژاد صراحتاً اعلام کردند که برنامه چهارم ضعف هايي دارد و تلويحاً گفتند به آن عمل نمي کنند و نکردند. و شعارهايي داده شد مثل اينکه نفت به سر سفره هاي مردم مي آيد و ... ولي اين اتفاقات نيفتاد و فقط توقعات مردم بالا رفت.
در مقطعي اقتصاددانان نامه اي به رئيس جمهور نوشتند، اما متاسفانه آقاي رئيس جمهور هيچ گاه اجازه ندادند تيم اقتصادي دولت اصلاحيه برنامه چهارم را تهيه کنند و برنامه مشخصي را دنبال کنند.
بخشي از عوامل تورم غير ارادي است ولي قطعاً بخشي از تورم ناشي از ضعف مديريت ما و بي توجهي به مباني علمي است.
سوال از صدر: با توجه به عدم سابقه مديريتي چگونه براي انتخابات کانديدا شده ايد؟
در صحبت هاي آقاي اوليا بحث آوردن نفت سر سفره ها مطرح شد،فکر نکنم گفته شده بود پيت نفت را سر سفره آورده به عنوان نوشابه يا چاشني استفاده کنند.منظور اين بود که اثر مالي و سودي آن سر سفره هاي مردم مشخص شود.طرحي که در جهت اصل 44 قانون اساسي (واگذاري بخش هاي اقتصادي که دولت در اختيارش هست) دولت با روش جديدي به نام سهام عدالت پيش برد.اکثر سرمايه با استفاده از پول نفت به وجود آمده که اين سرمايه ها با استفاده از سهام عدالت بين مردم و با اولويت دهک هاي پايين توزيع شده اند و پول انباشته شده ي نفت به دست مردم مي رسد که در اواخر سال قبل اولين سود سهام عدالت به دارندگان آن داده شد که اين در راستاي آوردن پول نفت بر سر سفره هاي مردم است.
از صحبت هاي آقاي اوليا اين چنين برداشت شد که رئيس جمهور دارند خود سر عمل مي کنند و يا با هيچ کس مشورت نمي کنند، ولي آيا اولين بار نبود که دولت دکتر احمدي نژاد با 50 تن از منتقدين اقتصادي خويش جلسه گذاشت. در دولت هاي قبل سراغ نداريم هيچ دولتي خودش را در رسانه ملي در معرض انتقاد منتقدين قرار دهد.
مقام معظم رهبري در جواب يکي از دانشجويان در سمنان که به کارشناسي نبودن کارها در دولت انتقاد مي کرد فرمودند: من اين حرف ها را در روزنامه ها ديده بودم ولي فکر نمي کردم شما اين حرف ها را باور کنيد.
وي در ادامه در پاسخ به سوال مطرح شده گفت:سه قوه در کشور داريم که هر کدام شان خود را دارند.قوه مجريه ،دانش مديريت ،قوه اجرا و سابقه هاي عملي نياز دارد.
قوه مقننه يا مجلس مرکزي است که دانش ها بايد بالا باشد ،تفکرها بايد بالا باشد و نظريه پردازي در حوزه هاي مختلف بايد بالا باشد اما دليلي وجود ندارد که يک مجري خوب بتواند در قسمت قانون گذاري موفق باشد.
رهبري در يزد فرمودند : نمايندگان قوه مقننه نبايد با وعده هاي اجرايي راي جمع کنند، چون اصلا جز وظايف مجلس نيست.
اوليا:
دولت آقاي احمدي نژاد دولت خاصي است ، در دوره ي آقاي عاصي ايشان اعتقاد به کار کارشناسي داشتند اما در سطح ملي اين اتفاق نيفتاد و بعد از تصدي رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي توسط آقاي رهبر بعد از 1.5 سال کنار گذاشته شدند و سياست هاي کارشناسي شده به کلي عوض شد.
ما ديديم بعضي از همراهان احمدي نژاد مثل آقاي خوش چهره هم به انتقاد از دولت پرداختند.
در مورد بحث اقتصاد دان ها درست است ،آقاي احمدي نژاد آنها را دعوت کرد ولي به صحبت هاي آنان گوش نکرد و حتي با لحن بدي با آنها صحبت کرد .
الان هم که وزير اقتصاد عوض شده است، و اين روند با ثبات و روشني نيست. يکي از دلايلي که ما وارد صحنه شده ايم اين است که جلوي بعضي از اشتباهات که نمود بين المللي دارند را بگيريم.
اگر کسي هزار تومان از جيب کسي بردارد مي گوييم دزدي است و دستش بايد قطع شود ولي وقتي در جامعه اي تورم افسارگسيخته وجود دارد و 10 هزار تومان پارسال من امسال 8 هزار تومان مي ارزد نمي دانم چه حکم شرعي دارد.
در کشور ژاپن نرخ بهره صفر است، ما در اين جا مي خواهيم نرخ بهره را دستوري کم کنيم که از آنطرف تورم زياد شده و سيستم بانکي فشل مي شود.
اگر ما شعار اسلام را ميدهيم بايد راههاي عملي معرفي الگوي مو فقي از اسلام را نشان دهيم.
مالزي تنها با 53 درصد مسلمان بدون هيچ مشکلي دارد اداره مي شود، ما هم مي توانيم اگر به نيروهاي متخصصمان ايمان داشته باشيم.
از يک طرف به توقعات دامن زده مي شود، از طرف ديگر وابستگي شديدي به نفت وجود دارد.
من از دانشجويان واساتيد، مخصوصاً اقتصاد تقاضا مي کنم تا در جلساتي به بررسي سياست هاي اقتصادي بپردزند.
دليلي ندارد به بهانه اين که بايد از دولت حمايت کرد، صحبتي صورت نگيرد.
منحل کردن سازمان مديريت و برنامه ريزي مانند اين مي ماند که قطب نماي کشتي اي را از کار بيندازيم.
سوال از اوليا ء:
خانم ابتکار چندي پيش پافشاري بر انرژي هسته اي را حماقت توصيف کردند، حمايت ايشان از خودتان را چگونه توجيه مي کنيد؟
من نمي دانم ايشان اين حرف را زده اند يا نه.
اما ايشان چهره اي شناخته شد ه با کارنامه موفق و جزو افتخارات اين مملکت است، و حمايت ايشان از من يک افتخار است، ضمناً قرار نيست همه آدم ها در همه مسائل عقيده مشترکي داشته باشند.
سوال از اوليا: مگر دولت خاتمي خوب بود که شما مي خواهيد تحت حمايت اشان نماينده شويد؟
ويژگي هاي آقاي خاتمي روشن است، دولت خاتمي با بسيج امکانات علمي وا جتماعي کشور توانستند روندي منطقي و مبتني بر اصول کارشناسي را ايجاد نمايند، مشي خاتمي مشي مبتني بر مشارکت مردم، صاحبنظران و کارشناسان بوده است، راه نجات کشور الان راهي است که آقاي خاتمي در سند چشم انداز تدوين کرده اند، نمي شود کشور را بر اساس نظرات يک فرد يا يک گروه خاص اداره کرد همانطور که پيامبر از مشاوره اصحاب در تاکتيک هاي جنگ استفاده مي کرد به نظر من دولت از امکانات علمي کشور به خوبي استفاده نمي کند.
سوال از دو کانديدا:
سولات زيادي درباره نحوه تبليغات کانديداها پرسيده شده است، از آنجا که نمايندگان خود قانون گذار هستند بايد خود قانون را رعايت کنند، اما در مورد بنرهاي انتخاباتي آقاي اوليا و امامت جمعه مسجد محمدآباد توسط آقاي صدر الساداتي صحبت هايي مبني بر غيرقانوني بودن اين اقدامات هست، لطفاً توضيح دهيد.
صدر:
طبق اصل 59 قانون انتخابات استفاده از اماکن دولتي تا تريبون هاي نمازجمعه در جهت تبليغات فردي غيرقانوني است ولي تبليغات تفسير دارد، نمي توان گفت کانديدايي از خانه بيرون نيايد، به اماکن عمومي و دولتي نرود چون ديده مي شود و اين تبليغ است در انتخابات تهران برخي کانديداهاي خبرگان امام جمعه بودند، چون تبليغ نمي کردند بلکه مسائل ديني و نصيحت ها را بيان مي کنند.
اوليا:
درباره تبليغات قانون با افراط و تفريط مواجه بود، در انتخابات گذشته پوسترزدن هاي زيادي بود که هزينه زيادي براي پاک کردن آن مي خواست، در انتخابات اخير گفتند در هر منطقه شهرداري دو ستاد مي توان داشت، پيشنهاد ما براي جلسه هماهنگي جهت تبليغات محقق نشد.
ما مثل ساير کانديداها چون آقاي شايق که از عکس احمدي نژاد استفاده مي کرد از بنرهايي با عکس آقاي خاتمي استفاده مي کرديم که بعضي بنرهاي ما توسط عوامل فرمانداري و نيروي انتظامي پاره شدند.
حتي فرماندار به استناد اينکه نامه حمايت آقاي خاتمي خطاب به من نيست اجازه انتشار آن را به ما ندادند. حتي در روز اول دور دوم بسياري از بنرهاي ما پاره شد و در صفائيه حتي با پخش تراکت هاي ما مخالفت کردند. ودر مجموع هماهنگي لازم بين نهاد هاي مختلف در زمينه تبليغات وجود نداشت.
و حتي ما در نامه اي به استاندار گفتيم که اين اقدامات شما در واقع تعطيل تبليغات است.
به نظر مي رسد ضعف عمده و اصلي در قانون و در تفسير هاي متفاوت از آن بود.
مجري:آقاي دوران معاون سياسي امنيتي استاندار در مصاحبه اي هر دوي اين اقدامات را تخلف انتخاباتي دانسته بود.
اوليا: آقاي دوران سپس مصاحبه را پس گرفتند و گفتند که صحبت هاي ايشان به درستي منتقل نشده است.
سوال مشترک :دغدغه اصلي شما چيست؟ فرهنگ يا اقتصاد؟
صدر:
همه مشکلات در ابعاد مختلف به اين بر مي گردد که ما ساز و کارهاي ديني را در بخش هاي زندگي به کار نگرفته ايم چه موارد فرهنگي چه موارد اقتصادي صرف و ... که اگر فرهنگ اسلامي و قوانين اسلامي بيايد همه موارد حل خواهد شد، ما بايد الگوي عملي موفق از اسلام به جهان نشان دهيم که وظيفه آن بر عهده دولت و مجلس است.
مثلاً بحث بانکداري اسلامي، نظر من اين است که اگر زيربناي اسلامي در کشور پياده شود حقوق و مشکلات شهروندي را پاسخ گو خواهد بود.
اوليا:
در نيازهاي جامعه تنها بر يک وجه نمي توان تاکيد کرد تحليل من در سفري که به ژاپن داشتم اين است که الفباي توسعه يک الفباي اجتماعي است، مهم اين است که ما مردممان و توانايي شان را باور داشته باشيم و آن ها را به صحنه بياوريم.
چيزي که مشخص است اين است که فعلاً مشکلات اقتصادي تيغ خود را بر مردم گرفته که البته شايد ريشه آن همان مشکلات اجتماعي و نبود مشارکت مردم باشد.
بعد از اتمام سوالات نوبت به تريبون آزاد رسيد اولين نفر در تريبون آزاد آقاي کيانمهر بود. kianmehr

سوال آقاي کيانمهر : ايشان ضمن انتقاد از عملکرد اصول گرايان بخصوص در مجلس و ضمن قرائت نوشته اي که در آن عملکرد چندساله اصولگرايان تحليل شده بود افزودند : با وجود نقيصه هاي فراوان در جريان اصول گرا و مجلسي که اکثريت آن در اختيار اصول گرايان است ، آيا اعتماد دوباره که افرادي که منافع دولت را به منافع ملت ترجيح مي دهند، اشتباهي جبران پذير نيست؟
 
آقاي صدر:
ايشان در ابتدا به انتقاد از نحوه سوال کردن پرداخته و آن را مقاله دانستند.ايشان در ادامه به بررسي يک سوال صحيح پرداخته و سوال هايي را صحيح دانسته که کلي نبوده و به موارد خاص اشاره کند در ادامه ايشان به روند تغيير مديريت ها در گذشته و حال پرداخته و به اين نکته اشاره کردند که در دولت گذشته در بعضي از مواقع حتي آبدارچي به خاطر هم فکر نبودن با جريان حاضر عوض شده است در حالي که دولت فعلي مورد اعتراض جريان اصول گراست که چرا پس از گذشت 3 سال از عمر دولت چرا بعضي از مسئولين عوض نشده اند، ايشان در ادامه به پاسخ آقاي اوليا که تعويض وزيران را باعث بي ثباتي شدهاند ضمن تشبيه دولت به يک تيم و رييس جمهور به مربي گفتند هر گاه حرکت يکي از بازيکنان بر طبق اصول فکري مربي نبود ،مربي او را تعويض خواهد کرد.
 
نفر بعدي براي تريبون آزاد خانم سميه سالم بود: salem
ايشان با مطرح کردن مباحث جلسه قبل که آقاي اوليا خود را اصلاح طلب ندانسته و بعد از چند روز در سايت هاي سطح استان اين قضيه را انکار کردند، ضمن مطرح کردن دوباره سوال خويش مبني بر حمايت بوش از اصلاح طلبان از بيروت تا دمشق و تهران و نيز جواب سخنگوي اصلاح طلبان به خبر نگار رجانيوز در اين موضوع و اين که اولويت کاري اصلاح طلبان نقد دولت است نه جواب به بوش از آقاي اوليا توضيح خواستند
اوليا:
ايشان در جواب ضمن اشاره به حرکت اصلاح طلبان در چهار چوب نظام به دفاع از عملکرد اصلاح طلبان پرداخته و ضمن اشاره به برنامه اي که جهت حذف جمهوريت از نظام اسلامي و کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه اين قضيه را براي نظام خطرناک دانسته و اشتباه خواندند.
مجري برنامه در اين لحظه خواستار توضيح بيشتر آقاي اوليا براي جلوگيري از برداشت هاي متناقض از صحبت هاي ايشان شد.
آقاي اوليا با تکرار مواضع قبلي خود در زمينه ي جمهوريت و اسلاميت نظام ، تضعيف جمهوريت نظام را به ضرر آن دانستند و از اين که تنها 28 درصد مردم در تهران در انتخابات شرکت کردند ابراز نگراني کرد.
مجري در اين لحظه با اشاره به اينکه ظاهراً در حوزه تهران طبق آمار رسمي حدود 45
درصد مشارکت بوده است خواستار توضيح آقاي اوليا و ذکر منبع شد.
آقاي اوليا هم در جواب منبع خود را آقاي خاتمي اعلام کرد و گفت با توجه به آمار موجود سرشماري سال 85 گفت خودتان با يک ضرب وتقسيم ساده مي توانيد درصد مشارکت را بدست آوريد.

نفر بعدي در تريبون آزاد آقاي مرتضي نوشاد بود. noshad
نوشاد ضمن اشاره به عملکرد اصلاح طلبان در دولت7 و 8 و مجلس ششم عملکرد آنان را مصداق آيه 11 سوره بقره دانستند که مي گويد«به آن ها مي گويند در زمين فساد نکنيد، مي گويند اصلاح مي کنيم» وي در ادامه به بيانات مقام معظم رهبري پرداخته که مي گويند«افراد و جناح هلي داخل بايد موضع خويش را نسبت به دشمنان انقلاب و نوکران داخلي خود مشخص کنند»و خواستار اعلام موضع آقاي اوليا پيرامون مصاحبه نورالدين پيرموذن سخنگوي فراکسيون اقليت مجلس هفتم با صداي آمريکا شد،
 در اين لحظه يکي از حضار خطاب به نوشاد گفت ما به بوش نامه ننوشتيم، که نوشاد در جواب گفت شما ننوشتيد ولي بزرگانتان نوشتند.
آقاي اوليا در جواب به آقاي نوشاد از ايشان سوال کردند :که پناهنده شدن پيرموذن شما را خوشحال کرد يا ناراحت؟
ايشان ضمن اشاره به داستان پيامبر و آن زن يهودي، بر لزوم عطوفت نظام در برخورد با منتقدين تاکيد کرد.
ايشان در ادامه به بررسي عملکرد دولت مالزي پرداخته و عملکرد مالزي را بسيار خوب دانستند،ايشان سپس به روش عملکرد امام پرداخته و بر جذب افراد توسط ايشان تاکيد کردند ،ايشان مالزي را کشوري دانستند که در مقابل آمريکا ايستاده و عملکرد اقتصادي آن کشور را ستودند در حالي که ما با اقتصادي وابسته به نفت در شرايطي هستيم که اگر نفت ما را نخرند بايد دست هايمان را بالا ببريم.
صدر (جمع بندی نهایی):
ايشان با اشاره به سخن مقام معظم رهبري که (خودي ها بايد خود را از غير خودي ها مشخص کنند) افزود : وقتي در مجامع جهاني آقاي بوش از اصلاح طلبان حمايت مي کند ما بايد در همان مجامع جهاني پاسخي به اين قضايا بدهيم تا اذهان در اين مورد روشن شود.
وي در ادامه ضمن اشاره داستان مذاکره پيامبر با مسيحيان و داستان خراب کردن مسجد ضرار ،تاکيد کردند که مذاکره پيامبر با آنها جهت همراه کردن آنها در زمينه توحيد بود و بعد از آن که آن ها بر تثليث خود باقي ماندند مجبور شدند که جزيه بپردازند.
ايشان در ادامه به بيان صحبت مقام معظم رهبري درباره ي طرح 10 ساله دشمن براي انحراف انقلاب پرداخته و عده اي را عمال دشمنان در ايران معرفي کرده که در جريان آشوب هاي داخلي به تبعيت از ماهواره ها مي پردازند.
در ادامه نامه رييس جمهور به بوش را نامه محاکمه بوش خوانده و گفتند بين نامه فدايت شوم و نامه محاکمه فرق هست،که يکي باعث ذلت و ديگري باعث عزت است.
وي درباره ي اين صحبت که اگر نفت ما را نخرند بايد دست ها را بالا ببريم گفتند : اگر ما اهل تسليم بوديم از اول انقلاب که آمريکا رابطه ي خويش را با ما قطع کرد و تحريم شديم بايد دست ها را بالا مي برديم، ما اگر اهل تسليم بوديم جنگ نمي کرديم و هزينه نمي داديم .
اوليا(جمع بندی نهایی) :
البته بحث کافرين جداست و بحثي با کافرين نداريم،بحث بين امت است . گروه قليلي هستند که منحرف هستند، نمي توان اکثريت را منحرف و آمريکايي دانست.خيلي از کساني که بحث دارند از ياران و نزديکان امام بودند از جمله آيت االله توسلي ،رييس دفتر امام يا سيد محمود دعايي ،مدير مسئول روزنامه اطلاعات ،نمي توان به اين ها هم به راحتي گفت که شما هم منحرف و آمريکايي هستيد.
ما يک اسوه داريم که رسول الله هست و در داخل هم امام را داريم که با تحليل رفتار آنها مي توانيم خطوط قرمز را بيابيم.
 
 
گروه خبر یزدفردا :سعی خواهیم نمود موارد با توجه به موضوعات مختلف به صورت جداگانه تقدیم کاربران نمائیم.
 
یزدفردا
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا